10.02.2013

YUFKALI BOHÇA BÖREĞİ

        YUFKALI BOHÇA BÖREĞİ


 
Annemin çok sık yaptığı bu pratik böreği, ben biraz daha değiştirdim. Suyun içine margarin yada tereyağı eritilir, yufkaların arasına sürülürdü. Ben su yerine süt koyuyorum. Margarin yerine sıvı yağla yapıyorum.. Bir  yufkadan dört börek çıkıyor. Yufka sayısını isteye göre ayarlayabilirsiniz . Ben üç yufkadan yaptım. Yufkaların arasına sürmek için bir kasede   bir çay bardağı sıvı yağla, bir çay bardağı süt koyalım. Yufkaları hafif bu yağlı sütle ıslatalım. İstediğiniz iç malzemesini hazırlayabilirsiniz. Peynirli, maydanozlu iç malzemesini hazırlayalım. Mektup zarfı gibi katladığımız yufkaları dörde bölüyoruz. Bu dört parçaya peynirli iç harcından birer kaşık koyalım.
 
 



Bu küçük kareleri de mektup zarfı gibi kapatıyoruz ve tepsiye alalım. Üzerlerine yumurta sarısı ve susam koyalım. Önceden ısıtılmış fırına koyalım. Kızarıncaya  kadar pişirelim.
                                         mutfaktamutluyum

   fırında kızaran börekleri servis tabağına alalım .Afiyet olsun




2 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

annelerimizin yaptığı nefis yemekleri artık kendimiz yapıyor olmak ne güzel.eline sağlık nefis görünüyor..

Unknown dedi ki...

çok teşekkürler canım.