5.03.2013

DETOKS ÇORBASI (KABAK ÇORBASI)

                           kabak çorbası ( detoks  çorbası)


                    Merhaba arkadaşlar, bu gün salı pazarından aldığım taze yeşil kabakları detoks  çorbası yapmaya karar verdim. Geçenlerde televizyonda diyetisyen tarif etmişti. Denedim, çok nefis oldu. Sizlerle paylaşmak istedim.Çorba tarifine geçmeden, dün oğlumun kendine hazırladığı vejeteryan  menüsünü paylaşacağım. Oğlum, üniversiteyi  bitirdikten sonra da, İstanbul' da yaşamaya karar verdi. İş yeri de orada olunca, mecburen birbirimize, misafir gibi, gidip geliyoruz. Dün, kendine hazırladığı menüyü   Facebook ta paylaşınca, bana rakip geliyor diye, korktum açıkçası. Şimdi sizlere resimlerini yayınlamak istiyorum, umarım beğenirsiniz.



 ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR VE KIRMIZI PANCAR SUYU



Tarifini daha sonra yayınlarım. Ben şahsen,  oğlumla bir kez daha gurur duydum. Küçükken de bana mutfakta yardım ederdi, birlikte salata yapar, süslemesini Utku yapardı. Temizlik  ve mutfak konusunda yetiştiremediğim zamanlarda çok destek olmuştur. Canım oğluma buradan teşekkür ediyorum.
 Ben daha fazla duygusallaşmadan, hemen çorba tarifine geçelim.
Kabak çorbasının malzemelerini hazırlayalım:
  • İki yeşil kabak
  • İki kuru soğan
  • maydanoz
  • dere otu
  • İki kaşık ince bulgur
  • İki diş sarımsak
  • İki kaşık sıvı yağ
  • taze nane




Tencereye soğanı, domatesleri  ve kabakları gelişi güzel küçük parçalara bölelim.Üzerine ince bulguru ilave edelim. Tencere alacak kadar suyunu koyalım ve kapağını yarı kapalı pişirelim. Pişmesine yakın maydanoz, dere otu, naneyi  ekleyelim. En son olarak tuz, karabiberle tatlandıralım. Tencereyi ocağın üzerinden alıp, başka bir yerde parçalayıcı ile içecek kıvama getirelim . Servise hazırdır.Afiyet olsun.

2 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

hepimizin detoksa ihtiyacı var aslında,çorbayla atabiliyorsak ne güzel,denemekde fayda var :)eline sağlık..

Unknown dedi ki...

çok teşekkür ederim, denemeni tavsiye ederim ama sanırım üç gün içiliyor bu çorba :)