10.06.2013

TAZE FASULYE HAŞLAMASI ( TEREYAĞINDA SARIMSAK SOSLU )

                     TAZE FASÜLYE HAŞLAMASI ( SARIMSAK VE TEREYAĞLI )
   





      Uzunca bir aradan sonra, hepinize merhaba, diyerek başlıyorum. Kaç gündür ülkemizin durumu malum. Hiç girip te, yemek tarifi vermek, yada yemek yapmak , içimden gelmedi. Sadece günümüz gençliği ile gurur duyduğumu, söyleyebilirim. Atatürk' ün, neden gençliğe önem verdiğini de ,bir kez daha, anlamış olduk,milletçe...
Bu konuda, fazla yorum yapmak istemiyorum. Hakkımızda hayırlısı olsun. Gelelim yemeğimize, Kütahya'nın Emet ilçesinde sıkça yapılan bu yemek yöreseldir. Çok sevdiğim yemeklerden olduğu için , bloğuma koymak istedim. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • 1 kg taze şeker fasulye
  • sarımsak 2-3 diş
  • tere yağı
  • kırmızı toz biber, çekilmiş karabiber,tuz
  • 4-5 bardak su
Yapılışı çok basit, ilk önce fasulyeleri ayıklayıp, iyice yıkıyoruz.4-5 bardak su ile haşlayalım. Ayrı bir tavada tere yağını da sarımsakları ince kıyalım ve kavuralım. Üzerine karabiber, kırmızı biber ilave edelim.


    Haşladığımız ve suyunu süzdüğümüz fasulyelerin üzerine bu tere yağlı sarımsaklı sosu dökelim ve karıştıralım. Mutlaka denemenizi öneririm çok lezzetli oluyor. Deneyen arkadaşlara şimdiden afiyet olsun.



7 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok guzel oldu

Unknown dedi ki...

Vitaminleri suda gitmez mi? Suyunu daha az koyup çektirsek.(ben hiçbir haşlamanın suyunu dökmüyorum,dökersem sadece posasını yediğimi düşünüyorum).

Unknown dedi ki...

Vitaminleri suda gitmez mi? Suyunu daha az koyup çektirsek.(ben hiçbir haşlamanın suyunu dökmüyorum,dökersem sadece posasını yediğimi düşünüyorum).

Unknown dedi ki...

Vitaminleri suda gitmez mi? Suyunu daha az koyup çektirsek.(ben hiçbir haşlamanın suyunu dökmüyorum,dökersem sadece posasını yediğimi düşünüyorum).

Unknown dedi ki...

afiyet olsun

Unknown dedi ki...

Necla hanım tabi ki suyunu çektirebilirsinz daha sağlıklı olur

Unknown dedi ki...

Tefal düdüklünün sebze haşlama modu da kullanılabilir.