24.03.2013

KIRMIZI PANCAR YEMEĞİ ( ZEYTİN YAĞLI )

                 ZEYTİNYAĞLI KIRMIZI PANCAR YEMEĞİ

 


                      

 
 
                              Arkadaşlar merhabalar , bu gün,  değişik bir yemek denedim. Cuma günleri kurulan, köy pazarından, kırmızı pancar alırken, bir hanım,'' nasıl pişireceksiniz ? '' diye sordu.'' Kırmızı pancarın turşusunu yaparım genelde, ama bu defa katı meyve sıkacağında suyunu çıkartmak için ''   cevabını verdim. Pazardaki hanım zeytin yağlı pişirmemi önerdi. Hiç yemeğinin yapıldığını, duymamıştım.Yemyeşil yaprakları ve kırmızı dallarıyla birlikte. Ben de aynı tarif ettiği şekilde pişirdim Babam rahmetli, turşu kurarken, en son olarak kırmızı pancar koyar,  turşunun rengi kıpkırmızı olurdu .Çok faydalı bir sebze .Yemeğini denemek isteyenlere, işte tarifi. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • Taze yeşil yapraklarıyla kırmızı pancar iki tane
  • bir kuru soğan
  • iki-üç diş sarımsak
  • iki yumurta
  • karabiber, tuz.
     
         


            Pancarların dallarını ve yapraklarını ince keselim, yıkayıp süzmeye bırakalım. Bu arada, pancarların kabuklarını soyalım. Küçük küpler haline getirelim. Büyükçe bir tavanın içinde  zeytin yağını ve soğanı, soteleyelim her zaman ki gibi. Pancarları önce yumuşayana dek soğanla pişirelim. En son pişmesine yakın, yaprakları ve dallarını koyalım. Biraz sulanıyor suyunu çekene kadar kavuralım. Suyunu çekip, pişmesine yakın iki yumurtayı çırpılmış halde ilave edelim. Yumurtalarda pişinceye kadar karıştıralım. Tuzunu ,karabiberini eklemeyi unutmayalım son safhada.
    


    Yemek, gayet güzel oldu, ben bu kadar, güzel olacağını, tahmin etmemiştim. Umarım deneyince, sizin damak tadınıza da, uygun olur. Yapacak olanlara, afiyet olsun. Hoşça kalın, görüşmek üzere...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaptım, gerçekten nefis oldu.

pancar kavurma tarifi dedi ki...

süper olmuş pancar kavurma tarifiniz elinize sağlık