12.02.2013

ELMALI TARÇINLI KURABİYE

                          ELMALI TARÇINLI KURABİYE

 

                       İki gün önce yaptığım elmalı tarçınlı kurabiyenin tarifini dün bloğuma yazamadım. Birazcık rahatsızlık ve yoğunluk içindeydim .Neyse  ki şükürler olsun bugün iyiyim. Aranıza dönebildim.Bu kadar açıklama yaptıktan sonra kurabiye tarifimize geçelim.
                                                                                                  

  • 1 adet yumurta                                             
  • 1 paket kabartma tozu       
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
  • 1 çay bardağı süt 
  • üzeri için pudra şekeri
  • 125 gr margarin ve ya tereyağı
malzemeleri  yoğurma kabında önce yağ ve şekeri daha sonra yumurtayı, sütü ve en son vanilyayı karıştıralım .Elenmiş undan aldığı kadar ekleyelim, elimize yapışmayacak hale gelene kadar, un ekleyelim. Hamur çok sert olmasın. Ben kepekli un kullanıyorum. Biraz rengi esmer oluyor. Daha sağlıklı olduğu bir   gerçek. Sizlere de tavsiye ediyorum.
   Hamur iyice yoğurduktan sonra üzerini örtelim biraz dinlensin. Biz de bu arada iç harcını hazırlayalım.

 1 çay bardağı ceviz
 4 yemek kaşığı şeker
 1 tatlı kaşığı tarçın
 3-4 elma
Elmaların kabukları soyulduktan sonra rendelenir. Teflon tavayı ocağa alalım. Elma rendesinin suyunu çekene kadar biraz kavuralım. Şeker ,ceviz tarçın karıştıralım. Çok nefis bir iç harcı elde ediyoruz. Cevizleri iri parçalara böldüm.daha lezzetli oluyor.
iç harcı soğumaya bırakalım oda sıcaklığında olsun. Gelelim kepekli hamurumuza , merdaneyle hamuru açalım. üçgenlere bölelim. Üçgenlerin ortalarına iç harcı kaşıkla koyalım.

Üçgenleri küçük rulolar haline getirelim ve tepsiye alalım. Önceden ısıtılmış 180 derce fırında pişirelim.



 
   
                                                             mutfakta mutluyum
            Fırından çıkardığımız kurabiyelerin üzerine sıcakken üzerlerine pudra şekeri dökelim. Servise hazır olan kurabiyeleri oda sıcaklığında soğutalım. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: