23.02.2013

PEYNİRLİ GÖZLEME

                           PEYNİRLİ GÖZLEME (YUFKALI)

 

 
Hepinize merhabalar, arkadaşlar, yine bir hafta sonuna geldik, günler nasıl geçiyor anlamıyorum. Salı günü aldığım yufkaları pratik olarak börek yapmak istedim. İki kişi olduğumuz için bir tepsi börek fazla gelecek. Aslında  tembellik ettim itiraf ediyorum. Kütahya 'da bu şekilde kendimiz hamurunu yoğurur, küçük yufkalar halinde  kıymalı yada ıspanaklı iç harcı konur, tek tek saçta pişiririz .Haşhaşlı ve sade  olursa  gözleme denir, Haşhaşsız  ve iç harcı olursa ona da şibit denir.
  Tarifimizi vermeye başlayalım mı ? Bana kalırsa çenem düşer yazarım da yazarım.
Malzemelerimiz:
- üç yufka (kaç tane yapacaksanız)
-rendelenmiş peynir
-maydanoz kıyılmış
-kıyılmış yeşillik (dere otu, ıspanak, taze nane)
-iki yumurta


   hazır yufkayı masanın üzerinde açalım üzerine çırpılmış yumurtaları sürelim. Hazırladığımız iç harcı paylaştıralım,( diğer yufkalara da yetecek kadar) ortasına yerleştirelim.
   

                    Yanlarından mektup zarfı gibi kapatalım. Önceden ısınan tavaya alalım. arkalı önlü göz göz  olana kadar pişirelim. Piştikten sonra servis tabağında tere yağı ile hafif yağlayalım. Kahvaltı ve ya beş çaylarımıza hazır pratik börek, afiyet olsun...




 
 
                                                    
 







                                                               

 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Kıymalı olanın tarifini de yazsaydınız iyiydi.Bu haftasonunun spesiyali olarak bunu düşündüm.İçinin hazırlanması nasıldı?

Unknown dedi ki...

Kıymalı tarifini ayrıca veririm öneriniz için teşekkürler