20.02.2013

BUĞDAY SALATASI

                              BUĞDAY SALATASI


                   Hepinize mutlu günler dileyerek, merhaba diyorum. Bu gün yine, salata çeşitlerinden, bir yenisini daha, eklemek istiyorum. Bu salatayı ilk yapmaya karar verdiğimde, damak tadıma uyacağını, tahmin etmiştim. Yıllar önce bir komşuda diş buğdayı yemiştim ve çok hoşuma gitmişti. Yapılışına hemen geçelim, bana hak vereceksiniz hem pratik hem leziz.
    Akşamdan ıslattığım buğdayları bu gün haşladım. Taze soğan, maydanoz, dere otu yıkayalım, ince ince kıyalım. Malzemelerimiz :
  1. İki su bardağı buğday (haşlanmış)
  2. Bir demet taze soğan
  3. Bir demet maydanoz
  4. Bir demet dere otu
  5. Ayıklanmış nar
  6. iki kaşık nar ekşisi
  7. Yarım limon suyu
  8. Tuz
  9. Sızma zeytin yağı
Haşladığımız buğdayı süzelim, karıştırma kabına alalım. İnce kıydığımız yeşillikleri ilave edelim. Küçük bir kaseye limon suyu, nar ekşisi  ve zeytin yağı çırpalım. Tuzunu koyalım ve buğdayların üzerine dökelim. Servis tabağına alalım. Ayıkladığımız  nar taneleriyle süsleyelim.
                            
                                                                   AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok: