21.02.2013

KABAK MÜCVERİ

                             KABAK MÜCVERİ

 


                     Yine güzel bir gün, günlük güneşlik Fethiye'den merhabalar diyorum. Sanki bahar kokusu yayılmaya başladı .Bazı  ağaçlar çiçek açmaya başladı burada. Kim bilir ilk bahar nasıl olur ? İlk defa Fethiye'nin baharını görmek nasip olacak. Kış ayları da yağmurla geçiyor. İki gün yağarsa üçüncü gün mutlaka güneş açıyor. Balkonda kahve içiyoruz, çamaşır kurutuyoruz. İyi ki yerleşmişim, çok doğru bir karar verdiğim için mutluyum. Memleketim  Kütahya  da soğuk olmasına rağmen, yine de çok seviyorum. Yine uzatıyorum  lafı isterseniz sizi daha fazla sıkmadan kabak mücverine geçelim. Önce her zaman olduğu gibi malzemelerimiz :
  1. üç kabak içi (yemeklik yeşil kabak)
  2. iki yumurta
  3. dört kaşık un tepeleme olacak
  4. taze soğan
  5. maydanoz
  6. dere otu
  7. tuz karabiber
  8. kızartmak için sıvı yağ
     Yapılışı:


        -Kabakların dış kabuklarını kestikten sonra içini rendeleyelim ve süzgece alalım. suyu süzülsün.
         -yeşillikleri  de yıkayıp, ayıklayalım, İnce ince kıyalım.
        -Kabakların suyunu sıkalım karıştırma kabına alalım. Yumurta un, tuz karabiberini ekleyelim .
        -Yeşilliklerimizi de ilave edelim ve karıştıralım.
       -Teflon tavaya sıvı yağı ısıtalım. ve bir kaşık yardımıyla tavaya dökelim.
            
               İki taraflı kızartalım. Kağıt havlu üzerine kızaranları alalım, yağını emmesi için. Servis tabağına yeşilliklerle birlikte servis yapalım.


                                                                AFİYET OLSUN

2 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

eee artık cemreler düşmeye başladı bahar yakındır:)mücveri çok severim eline sağlık..

Unknown dedi ki...

İnşallah kısa sürede bahar gelir, kış aylarını zor geçirenler için dua ediyorum. Mücveri küçükken sevmezdim, yaş ilerledikçe yemeğe başladım, çok teşekkürler canım :)