18.02.2013

KREP YAPILIŞI

   PEYNİRLİ KREP


                       Güzel bir haftanın, ilk günündeyiz. Hepinize umutlarınızın gerçekleşeceği mutlu bir hafta diliyorum. Bolluk bereket içinde geçsin. Mutfaklarımızdan mis gibi  yemek kokuları yükselsin. Yaşanan ev olduğu belli olsun. Yaşanan evlerin enerjisi yüksektir. Bu gün  tencere yemeği değil de,  tavada krep yapalım. Yemek yapmasını bilmeyen arkadaşlar için, hem pratik hem lezzetli. İç harcını isteğinize göre belirleyebilirsiniz. Ben evde bu gün peynir, maydanoz vardı. Peynirli iç harcı hazırladım. İsterseniz hemen yapılışa geçelim. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.

  1. 2 su bardağı un (ben kepekli un kullanıyorum)
  2. 2 su bardağı süt
  3. 1 yumurta
  4. tuz
  5. tere yağ
  6. peynir
  7. maydanoz
  8. çekilmiş karabiber
Yapılışı :

Unu, yumurtayı ve sütü çırpalım. Tuzunu ekledikten sonra, teflon tavayı birazcık tere yağla yağladıktan sonra ısıtalım.
Bir kepçeyle tavaya gezdirerek dökelim. Çok kalın olmasın. İki tarafını da pişirelim. Kepekli un kullandığım için, rengi biraz koyu oldu. Her zaman olduğu gibi sizlere de tavsiye ediyorum. Sağlımız açısından beyaz undan kaçınalım.  Hamurumuzdan kaç kepçe çıkarsa hepsini tek tek pişirelim.



 
 
 
Hazırladığımız peynirli iç harcı içine koyalım rulo yapalım ve dilimleyelim. Servis tabağına alalım. Çayımızı önceden hazırlamayı unutmayalım. Afiyet olsun.
 
 

Hiç yorum yok: