9.01.2013

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER


Cuma günleri kurulan köy pazarı evimize  yakın olduğu için,  iki üç defa pazarı dolaştığım oluyor.  Geçen gün kırmızı biber almayı unutmuşum., tekrar pazara çıktım. Sabah kahvaltıda bile kırmızı ve yeşil biber közlüyorum, olmazsa olmazlardan.oldu benim için. Fethiye'ye geldiğimizden beri yemek anlayışım birden değişti.Daha çok sebze ağırlıklı beslenmeye başladık.İster istemez hava şartlarından dolayı. Kütahya'da et ve hamur işi ağırlıklı beslenirken buraya geldik, ağır gelmeye başladı. Biz de hemen menüyü değiştirdik. Gelelim salatamızın yapılışına biberler yıkandıktan sonra ocakta közlemeye alıyoruz. Bu işlemi fırında da yapabiliriz ama bana ocakta daha pratik geliyor. Küçük bir közmatiğim  var onunla  çabucak közleniyor. üzerindeki yanık kabuklarını temizliyorum ve sarımsaklı süzme yoğurdun içerisine kıydığım biberleri karıştırıyorum. Servis tabağına alıp süslüyorum bunu yemeklerin yanında garnitür olarak yapıyorum. Sabahları sadece közlenmiş biberlerin kabuklarını soyup servis ediyorum. Arzu edilirse sızma zeytinyağıyla nefis oluyor ama kilolara dikkat etmek gerektiği için maalesef yağsız koyuyorum. gelelim yapılış aşamalarına.



afiyet olsun

Hiç yorum yok: