10.01.2013

KABAK SARMASI

Kabak Sarması    

Kabak sarması yemeğini,  arkadaşımdan yıllar önce öğrenmiştim. O yıllarda sık sık pişiriyordum.. Eşim de kabak yemeğinin her çeşidini, çok  sevdiği için, sık sık yapıyordum. Geçenlerde annem hatırlattı, ne zamandır bu yemeği pişirmediğimi farkettim. Az önce yemeğin adını yazdım, netten araştırayım derken, yöresel bir yemek olduğunu fark ettim. Bitlis yöresine aitmiş. Ben de yeni öğrendim.                                                
 
YAPILIŞI: Bir kilo yemeklik kabak iyice yıkandıktan sonra dış kabukları kazınır. Boydan, ince ince dilimler halinde, kesilir. Resimde görüldüğü gibi. Tuzlu ılık suda bir süre bekletilir. Ayrı bir kapta iç malzeme hazırlanır.
                                                                                      
  malzemeler: 250gr kıyma -bir yemek kaşığı pirinç-iki yemek kaşığı ince bulgur -bir yemek kaşığı  domates salçası- maydanoz -nane-karabiber karıştırılarak yoğrulur.                                                      
kabaklar yumuşadığında, iç malzemeler koyup,, küçük rulolar halinde saralım. Fırın tepsisi büyük gelebilir ,o yüzden ısıya dayanıklı bir cam kabın içerisini  yağlayıp, yaptığımız küçük ruloları biraz sıkışık bir şekilde yerleştirelim. Üzerine bir çay bardağı ılık su ve salça ve bir yemek kaşığı sıvı yağlı karışımı üzerlerine dökelim. 175 derce fırında pişirelim.


 
Piştiğine emin olduğumuzda fırından çıkarıp üzerine sarımsaklı yoğurtla servis edelim. Afiyet bal olsun.

AFİYET OLSUN
 



2 yorum:

Sahra dedi ki...

Güzel ve farklı görünüyor tarifiniz elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

çok teşekkür ederim, sevgiler...