12.01.2013

AYVA TATLISI

AYVA TATLISI (KATKISIZ)



               Ayva tatlısını sever misiniz bilmem ama, ben çok sevdiğim için, sık sık yapıyorum. Daha önceleri kendi klasik tarifim vardı. Hep o şekilde yapıyordum ama,  bu rengi yakalayamıyordum. Geçenlerde blogları  incelerken, bir hanımın paylaştığı tarifi gördüm ve denedim. Buradan kendisine de teşekkür ederim.
  1. Bir  kilo ayva
  2. 1,5 su bardağı su
  3. 2 su bardağı şeker
  4. Bir adet kabuk tarçın
  5. ceviz kırıkları
  6. kaymak (ben krem şanti kullandım)




Ayvanın kabuklarını soyalım, içinin çekirdek yuvalarını çıkaralım. Bunları atmayalım yıkayıp tencerenin altına yerleştirelim. Bir tane kabuk tarçın koyalım kabukların arasına. Üzerlerine kestiğimiz ayvaları koyup bir buçuk su bardağı suyla önce bir taşım kaynatalım. Daha sonra toz şekeri eşit bir şekilde üzerlerine serpelim. Kapağı kapatıp yavaş yavaş kısık ateşte pişirelim. Tam bir saat kırk dakika da pişti ve bu rengi aldı. Pişerken suyunu kontrol edelim, susuz kalmasını önleyelim. ki dibini tutmasın.  Gıda boyası kullanmadan katkısız bu rendi alması çok güzel mutlaka bu tarifi denemenizi tavsiye ederim.

PİŞTİKTEN SONRA
 



Hiç yorum yok: