20.03.2013

Yumurtalı ıspanak kavurması

                      ISPANAK KAVURMA ( YUMURTALI

 
  yumurtalı ıspanak kavurması
 

Arkadaşlar, herkese merhabalar, baharın geldiği şu günler de, temizlik olsun, yemek olsun, insan daha bir zevkle yapıyor. Bu gün havayı güneşli görünce,  kendimi temizlik yaparken buldum. Bir taraftan tülleri makinaya at, bir taraftan cam sil. Bir kez daha anladım ki, benim zevkle iş yapmam, hava durumu ile ilgili. Hava soğukken de mecburen yapılıyor ama, istekli değil. Allahtan Fethiye'de iki gün yağışlı olsa, üçüncü gün mutlaka güneş doğuyor. Balkonumuzdaki sarmaşık sarı çiçekleri açtı bile. Bazı ağaçlar tomurcuklandı. Fethiye' de bahar erken geliyor, bu gün parkın içinde yürüyüş yaparken 25 dereceyi gösteriyordu. Rüzgar olmasa, sıcaklık daha hissedilebilir aslında. Mis gibi havayı içime çekerek, yürüyüşümü de yaptım. Sıra geldi, yemeğimi tarif etmeye. Bu gün seçtiğim yemek, annemin tariflerinden ve benim çok sevdiğim yine pratik yemeklerden.




Ispanağı ayıklarken kök ve dallarını bir kaba, yapraklarını da ayrı bir kaba kıymıştım. Kökleri pişirdik yaprakları buzdolabında duruyordu. Genelde börek yapardım ama, malum diyet menü hazırlamam gerekiyor. Ben de ıspanak yapraklarını nasıl değerlendiririm diye düşünürken, bu yemek aklıma geldi. Nasıl olsa hazır ayıklanmış ıspanak yaprakları kıyılmış, sadece, yıkadım ve süzdürdüm. Yapılışı çok basit, önce malzemeleri hazırlayalım.
Yarım kg ıspanak yaprağı
bir kuru soğan
üç yumurta
çekilmiş karabiber, tuz
sıvı yağ
Tavaya sıvı yağı alalım, yemeklik doğradığımız soğanı soteleyelim. Ispanak yapraklarını ilave edelim ve karıştırarak soteleyelim. Kapak kapatılmayacak,.en son tuzunu ve karabiberini ekleyelim. Ayrı bir kasede yumurtaları çırpalım ve ıspanakların üzerine dökelim. Hemen  karıştıralım. Yumurtalı karışımı bir kaç defa karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatalım.



Yemeğimiz hazır hale geldi, artık sunum zamanı benim en sevdiğim an, servis tabağına alalım ve servis edelim, afiyet olsun, mutlaka deneyin. Şimdilik hoşça kalın. Görüşmek üzere...
AFİYET OLSUN
 

Hiç yorum yok: