19.03.2013

KAPUSKA YEMEĞİ ( KUŞBAŞI ETLİ )

                                 etli kapuska yemeği


                   Merhabalar arkadaşlar, benim diyet devam ediyor, kilo verme yavaş ilerliyor, henüz ikinci haftasındayım. Malum diyet yemeklerine devam ediyorum. Bu gün köy pazarından aldığım lahanayı kapuska pişirmeye karar verdim. Lahanaları  yıkadım,hazır hale getirdim. Zaten çabuk pişen bir yemek, çok da lezzetli oluyor. Pişmiş halde bir gün önceki kuş başı et yemeğim vardı, kapuskanın içine, iki kaşık ilave etmeyi düşündüm.
    Hemen yapılışına geçelim yemeğimizin, önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • Küçük bir lahana
  • Bir kuru soğan
  • Yarım çay bardağı ince bulgur
  • Bir yemek kaşığı salça
  • sıvı yağ
  • tuz, karabiber
Tencereye sıvı yağı alalım ve yemeklik doğradığımız soğanı soteleyelim. Salça ekleyelim. Yıkadığımız ve kıydığımız lahanaları da ilave edelim. En son olarak ta et soteden iki kaşık ilave edelim. ,yoksa önce etleri kavurup, sebzeyi en son  pişirmek gerekir. Et, sebzeye göre daha uzun sürede pişer.

                   Malzemeleri karıştırıp, hiç su koymadan kısık ateşte pişirelim. Lahanalar, kendi suyunu salar. Eğer, suyunu salmıyorsa su ilave edelim. Kapağını kapatmadan önce, ince bulgurunu ekleyelim. Lahanaya çok yakışıyor, denemedinizse, mutlaka bir kez olsun deneyin.
                      

                                    

             Lahanalar pişinceye kadar pişirelim. Tuzunu ve karabiberini atalım. Piştiği zaman servis edebiliriz. Afiyet olsun, hoşça kalın, görüşmek üzere...
                                 
                                    

2 yorum:

shane dedi ki...

çok kişi sevmez, ben bayılırım. ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler, ben de çok severim ...