17.03.2013

ÇILBIR

                               ÇILBIR





        Merhabalar hepinize,  pazar gününüz güzel geçmiştir umarım. Sabahleyin erkenden kalktım, iki saat yürüyüş yaptım. Fethiye 'de bu gün güneş vardı. Böyle bir havayı değerlendirmeden olmazdı. O kadar çok yürüyüş, koşu yapan vardı ki bundan sonra düzenli olarak yürümeyi planladım. Yürürken de bu gün ne pişirsem diye düşündüm, malum diyette olunca , kısıtlı listemden seçmem gerekiyor. Birden aklıma çılbır geldi, epeydir yapmadığım, yemekler arasındaydı. Yemeğin adı belli olunca kafa rahat oluyor, karar vermek daha zor. Yemeği pişirmek  daha kolay. Gelelim yemeğimize acaba hangi yöreye ait diye bir ön araştırma yaptım, ülkemizin her yerinde severek yenen, bilinen bir yemek. Hiç sahiplenen bir şehir çıkmamış. Yemeğimizin yapılışı çok basit ve kısa sürede yapılıyor. Çalışan arkadaşlarımız için bir hatırlatma olsun, bu gün ne pişirsem deyip tıkandığınızda imdadınıza yetişecek bir yemek, daha fazla lafı uzatmadan yemeğimizi yapmaya başlayalım. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • Yumurta (kişi sayısına göre)
  • yoğurt
  • sarımsak
  • tuz
  • tereyağı
  • kırmızı toz biber
   Tencereye sıcak tuzlu suya yumurtaları kıralım. Kayısı kıvamında pişince süzgeçle alalım bir  tabağa.


   Bir kasede hazırladığımız sarımsaklı yoğurdu yumurtaların üzerine dökelim . Ben süzme yoğurtla yaptım, çok lezzetli oldu, size de öneririm. Üzerine de bir tavanın içinde kırmızı toz biberli tere yağını kızdırıp, dökelim. Afiyet olsun. Hoşça kalın, görüşmek üzere...


      

Hiç yorum yok: