10.03.2013

KARNIYARIK ( KÖZLENMİŞ PATLICANDAN)

KARNIYARIK (KÖZ LENMİŞ PATLICANLI)





                         Sevgili blog arkadaşlarım merhaba, mutlu pazarlar diliyorum hepinize. Bu gün havadan sudan bahsetmeden, sadece  yemeğimden bahsetmek istiyorum. Çoğumuz patlıcanı severiz. Hele karnıyarık nefis olur, lakin kızartma ağır oluyor..  Malum diyette olunca uzak durmak gerekiyor. Ben de közlenmiş patlıcanla yapmayı denedim. Yağda kızarmış patlıcan yağı çok emer, ama közlenmiş daha hafif oldu. Geçen yaz yeğenim   Ebru  bahsetmişti ( kendisi pek kalori hesabı yapar ) Hiç denememiştim. Gayet güzel oldu közlenmiş patlıcanın tadı da bir başka oluyor, hepinize bir kez olsun, denemenizi tavsiye ediyorum. Hemen yapılışına geçelim, önce malzemelerimizi hazırlayalım.
Malzemeler :
  • 250gr kıyma
  • bir  kuru soğan
  • kişi sayısına göre patlıcan (biraz toplu olursa daha iyi)
  • Kırmızı ve yeşil taze biber
  • maydanoz
  • çekilmiş karabiber,tuz
  • sıvı yağ
  • iki domates




 
İlk önce patlıcanları közleyelim ve pişince kabuklarını temizleyelim. Ayrı bir tavada  önce kıymayı ,suyunu çekene kadar kavuralım. Yemeklik  doğradığımız soğanı birlikte soteleyelim. Daha sonra, kırmızı ve yeşil biberleri ilave edelim. Maydanoz ve baharatlarını da ilave edelim. Közlenmiş patlıcanların içlerini oyup, kaşıkla iç harcı paylaştıralım. En son işlem, domates maydanoz ile süsleyebiliriz. Şimdi, ister fırında,  ister  tencerede pişirebiliriz. Çok az sıvıyağla pişirelim. Yemeğimiz yarı pişmiş durumda olduğu için, çok çabuk pişiyor,  Servis yaparken yanına cacık ilave edebilirsiniz. Çok az yağ kullandım, siz isteğinize göre çoğaltabilirsiniz. Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok: