14.03.2013

Zeytinyağlı ıspanak yemeği

                                     zeytinyağlı ıspanak yemeği




                
                   
                
   Arkadaşlar, merhabalar hepinize, bu gün fazla geç kalmadan,  tarifimi vermek istiyorum. Bakıyorum blog arkadaşlarım pastalar, börekler, çok nefis yemekler paylaşıyorlar, hepsinin ellerine sağlık. Benim evde çocuk ve genç olmadığı için, mecburen dikkat etmek zorundayım. Annem diyabet hastası, benim de yaşıma ve kiloma  göre diyet yapmam gerekiyor, Bu nedenle   genelde sebzelerden gidiyorum. Genelde diyet yemekleri. Çok az sıvı yağ kullanıyorum. Beyaz un ne zamandır kullanmıyorum. Genelde kepekli un kullanıyorum mecbur kalırsam. Bu gün yine bir sebze yemeğimiz var, ıspanak yemeği .Lafı daha fazla uzatmadan her zaman ki gibi yemeğin yapılışına geçelim isterseniz. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • Yarım kilo ıspanak
  • Bir kuru soğan
  • Bir yemek kaşığı pirinç
  • Bir yemek kaşığı zeytinyağı
  • Bir yemek kaşığı salça ve ya domates
Tencereye sıvı yağı alalım, kuru soğanı soteleyelim. Domates veya salçamızı kavuralım. Yıkadığımız ve ayıkladığımız ıspanak dalları ve yapraklarıyla birlikte tencereye alalım. Karıştırdıktan sonra ,üzerine pirinç ilave edelim ve kapağını kapatalım. Hiç su koymadan kendi suyunu salmasını bekleyelim. Bazı ıspanak çok suyunu salar, bazısında olmaz. Eğer olmazsa daha sonra su ilave edelim. Çok lezzetli oluyor kendi suyuyla pişince, bunu da ablamdan öğrenmiştim. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. Pirinçler pişmeye başlayınca bilin ki ıspanaklarda pişmiştir, Tuzunu ve karabiberini çok iyi ayarlamak lazım. Ispanak tuzu pek kaldırmaz mümkün olduğunca az tuz atalım.. Karabiber eklemek te tuz miktarını azaltabilir, mutlaka tadarak, ekleyin. Evet, yemeğimiz servise hazır, üzerine güzel bir yoğurt iyi gider .Annemin bir sözü vardır, mutfağımızda o gün ıspanak yemeği pişecekse '' ıspanağı vur, sofrayı kur '' der...Yani ıspanağı ocağa vurduk mu, bir taraftan da soframızı kuracağız, eskiler böyle söylemiş. Artık servis yapabiliriz, ben sabırsızlanıyorum, biran evvel yemek için. Eğer pişirecek olursanız, size de afiyet olsun, hoşça kalın, görüşmek üzere..
  


                                                             AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok: