13.03.2013

MERCİMEKLİ EV ERİŞTESİ

                                    mercimekli  ev  eriştesi

               

                Arkadaşlar,   herkese  merhaba ,nasılsınız,   iyi  misiniz? Yine geciktim,gündüz işlerim vardı, nete giremedim. Annemle birlikte yaşıyorum, daha önce bahsetmiştim. Kendisi artık yaşlandığı için, pek dışarı çıkamıyor. Ben de biraz çıkıp, dolaşsam ,merak ediyor, kızımı kaçıracaklar diye korkuyor, kızı da elli yaşına geldi, ama hala onun gözünde küçük bir kız çocuğuyum. Bu günlük bu kadar  yeter,anlatmaya başlarsam bitmez yazacaklarım. Annemle  ilgili hikayelerim çoktur.
Sizler için, ev eriştesini seçtim bu gün, hem de mercimeklisini. Kendim severek yediğim yemekleri, sanki sizin de, seveceğinizi umarak, güvenerek yazıyorum. Lafı daha fazla uzatmadan, yapılışına geçelim isterseniz. Önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  • Ev eriştesi küçük kase
  • Bir su bardağı yeşil mercimek
  • Bir kuru soğan
  • Çekilmiş karabiber
  • Bir yemek kaşığı sıvı yağ( fazlalaştırabilirsiniz)
  • Tuz

         



              


         -   İlk önce ev eriştesini sıcak tuzlu suda yumuşayana dek haşlayalım. Suyunu aldırma usulü de, yapabiliriz. Suyunu çektirene kadar pişirelim. Bunun için, yağda kavurmak gerekir erişteleri, daha sonra sıcak su eklenir. Suyu          çekene kadar pişirilir. Diyet nedeniyle yağda kavurmak istemedim. O yüzden suda haşlama yaptım, makarna gibi. Neyse gelelim yemeğimize ,Haşladığımız erişteleri süzelim. Ayrı bir tavada soğanı soteleyelim sıvı yağda, Haşladığımız ve süzdüğümüz mercimekleri ilave edelim ve karıştıralım. Tuzunu ,karabiberini ekleyelim ve karıştıralım. Servise hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: