12.03.2013

DOMATES ÇORBASINA ARPA ŞEHRİYE

                                ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

                           
                     Arkadaşlar merhaba, bu gün naneli sıcacık arpa şehriye çorbasıyla geldim. Hepimizin bildiği gibi, gayet kolay ve lezzetli bir çorba. Fakat, ben biraz farklı pişiriyorum. Sanki domates çorbası yaparmış gibi, ama içine arpa şehriye ekliyorum. Deneyin çok beğeneceksiniz. Hemen tarifine geçiyorum. Önce malzemelerimiz:
  • 5 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 5 su bardağı su


    Tencereye sıvı yağla un ve yağ kavrulur. Bir kaşık salça ve domates rendesi, karıştıralım. Beş bardak suyu ekleyelim. Kaynamaya başlayınca, dolu   iki yemek kaşığı arpa şehriyeyi alalım tencereye.
İki kaşık sütü, tuzu, karabiberi  ve kuru naneyi ekledikten sonra, çorbamız servise hazır. Afiyet olsun.
                                                                     Afiyet olsun

2 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım,genelde bende böyle yapıyorum..sevgiler

Unknown dedi ki...

çok teşekkürler :) bu şekilde çok lezzetli oluyor.