24.01.2013

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE YEMEĞİ

MUTFAKTA MUTLUYUM

MUTFAKTA MUTLUYUM
 


Taze fasulyeyi  kış aylarında, aynı yaz mevsimindeki lezzette pişirmek mümkün. Bunun için yaz sonu aldığımız fasulyeleri   ayıklayıp, yıkadıktan sonra   bol domates rendesiyle ocağın üzerinde biraz sarartıyorum.  Soğuyunca  torbalara koyuyorum. Dondurucuda  en fazla üç ay durabilir. Dolaptan çıkardığımızda çözülmesi için tezgahın üzerine alıyoruz. Yaz aylarında pişirdiğim fasulye yemeğinden farklı pişirdim. Yazın  her bir malzemesini çiğden soğanı, sarımsağı ve domatesi karıştırıp, düdüklü tencerede 15-20 dakikada pişiriyorum. Fakat bu dondurucudan çıkardığım fasulyeyi önceden domatesle biraz ocakta çevirdiğim için daha yumuşak. Bu nedenle  Zeytinyağında yemeklik doğranan  soğanı soteleyelim. Soğanlar  şeffaflaşıncaya kadar, hem acısı çıkıyor, hem tatlanıyor. İçinde domatesi bol miktarda var ama, isterseniz bir tatlı kaşığı salça ile de renklendirebilirsiniz. Fasulyeleri tencereye koyalım ve karıştıralım. Sarımsakları doğrayalım iki diş, tuz, çekilmiş  karabiber, bir çay kaşığı toz şeker ilave edelim. Yemeğimizi karıştırıp, üzerine bir çay bardağı ılık su koyup, hemen ocağa alıp orta ateşte kapağı kapalı pişirelim.



Piştikten sonra servis tabağına alalım. Zeytin yağı ölçüsü kendinize kalmış az yada çok belirleyebilirsiniz. Ben bir yemek kaşığı koydum.Afiyet olsun.


3 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ellerinize saağğlıkk...:)
yaz kış çook sewerim faslyeyi..
dondurucular büyük kolaylık sağlıyor biz hanımlara..:)
takipteyim..
sevgiler..

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

çok teşekkür ederim, aslında hepsini çiğden bol sarımsak ve domatesle pişiririm annem usulü ama dondurucudan çıkınca farklı oldu :)sevgiler...