20.01.2013

ŞEKER HAMURUNDAN KURABİYELER

 

ŞEKER HAMURUNDAN KURABİYELER

BENİM ACEMİ İŞİ KURABİYELER
Şeker hamuruyla yapılan kurabiye ve pastalar ne zamandır ilgimi çekiyor, fakat, hiç bilmediğim için cesaret edemiyordum, renk renk şeker hamurunu satın almak veya nasıl yapıldığını öğrenmek gerekli. Malzemeleri de tedarik etmeden, bu işe kalkışmak, doğru değilmiş. Eğitim şart diyoruz.Fakat  araştırırken marketlerde satılan marshmallow lardan alıp benmari usulü eriterek, şeker hamuru elde edildiğini öğrendim.
 



                  Dün bir cesaretle denemeye karar verdim.. Paketin içinde iki renk olduğu için pembe ve beyazları ayırdım. İki paket aldığım şekerlemeleri benmari usulü erittim. Her bir bezeyi bir paket pudra şekeriyle yoğurdum. Ele yapışmayacak şekilde çok sert olmadan, kıvamında bir şeker hamuru elde ettim. Pembe ve beyaz iki top hamuru streçle sardım. Havayla teması olmamalıymış. Oda sıcaklığında bir gece beklettim.
                                                                                                                                                                             


        Kurabiyenin malzeme ve yapılışı:
  • Bir yumurta
  • 250gr margarin yada tereyağ
  • 125gr pudra şekeri
  • 4 Su Bardak un
  • Bir çay bardağı mısır nişastası şeker hamurunu açarken kullanılıyor.
  • Bir paket vanilya
  • Portakal rendesi
  • Bir çay kaşığı tarçın
  • Kurabiye kalıpları
yapılışı:
  • Pudra şekeriyle margarini karıştırarak yoğuralım.
  • Yumurtayı, unu, portakal rendesini, tarçını ve vanilyayı bu karışıma ilave edelim.
  • yarım saat dinlendirelim hamuru
  • Bu arada fırını 180 derece de ısıtalım
  • Dinlendirdiğimiz hamuru masanın üzerine alalım ve bir merdaneyle, çok ince olmamak şartıyla açalım.
  • Üzerine kalıplarla şekiller çıkaralım.
        
          Tepsiye fırın kağıdı serelim şekilli kurabiyeleri yerleştirelim. Tepsiyi  fırına koyalım. Yaklaşık on dakikada pişirelim, kabarmadığı için birbirine yapışmıyor. Ben kepekli un kullandığım için biraz kahverengi oldu.

                Fırından çıkan kurabiyeler soğurken, şeker hamurunu açalım. Masaya bu kez mısır nişastası serpelim, yapışmaması için.Şeker hamuru ile süslemek için aynı kalıpları kullandım.  biraz su ile ıslatarak yapıştırdım. Gerisi hayal gücünüze kalmış, farklı  renkler olsaydı daha değişik süslemeler yapılabilir. Bu  konuda eğitim almış çok başarılı arkadaşların hakkını yemeyelim, benim acemi işi, ama çok zevkli olduğu bir gerçek. Hepinize  afiyet olsun.





2 yorum:

Unknown dedi ki...

DENEYECEĞİİM.

Unknown dedi ki...

Şeker hamurunu hazır alırsanız daha rahat olur, kıvamı tutturmak zor olabilir.