21.01.2013

çikolatalı kurabiyeler

MUTFAKTA MUTLUYUM


 
 
            Bu kurabiyelere, yeni nesil kurabiye adını verdim, daha önce yaptığım kurabiyeler, anam babam usulü kurabiyelerdi hatırlarsınız. Dünkü şeker hamuru süslemeler için, yaptığım kurabiye yapılışının aynısı.Sayısı oldukça fazla olduğu için ikiye böldüm. bu kez erimiş çikolataya batırılmışını  yaptım, bu da başka bir çeşit oldu.
 malzemeleri daha önce verdiğim gibi
Bir yumurta
250gr margarin
4 Bardak un
Bir paket vanilya
Portakal kabuğu rendesi
Bir çay kaşığı tarçın
Bir paket Pudra şekeri 125gr
İlk önce margarin ve ya tereyağıyla pudra şekerini karıştıralım. Yumurtayı, portakal kabuğu rendesini  karıştıralım. En son olarak tarçın ve vanilyalı, unlu karışımı yedirerek bu karışıma ekleyelim . Hamuru elimize yapışmayacak şekilde yoğuralım. Hamuru yarım saat dinlendirelim. Merdaneyle açtığımız hamura kalıplarla şekiller yapalım ve tepsiye dizelim. Önce  fırın kağıdı serelim daha sonra yerleştirelim. Eğer fırın kağıdı kayıp duruyorsa, kağıdın altını çok hafif yağlayınca tepsiye yapışır. Kağıt kaymaz, daha düzgün durması için tepsiyi yağlayalım.
                   Önceden ısıtılmış 180 derece fırına alalım ve on dakika da pişirelim. Daha fazla tutunca kurabiyeler küçülüyor. Biraz  yumuşak gibi oluyor ama, sonra sertleşiyor.
 
                    Benmari usulü bitter çikolata eritebilirsiniz ama ben kakaolu puding hazırladım ve bir     maşa yardımıyla pudinge batırdım. Kurabiyeler tarçın ve vanilya tadından dolayı çok lezzetli oluyor mutlaka deneyin, yapılışı çok zevkli. Puding ve hindistan cevizli hali daha lezzetli oldu.
                                                                    AFİYET OLSUN


Servis tabağına dizelim ve Hindistan cevizi serpelim.
 
 
 
 
 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Denemeli.

Unknown dedi ki...

Mutlaka denemenizi öneririm.