19.05.2013

DEREOTLU POĞAÇA

                                 dere otlu poğaça nasıl yapılır ?

                    

                      




                    Merhabalar yine Fethiye 'den herkese...
Arkadaşlar ne zamandır hamur işlerinden uzak duruyordum. Bu aralar diyeti bozmuşken araya bir iki kaçamak sıkıştırdım. Ama vicdan azabı duymuyor değilim. Buradan da günah çıkartıyorum gördüğünüz gibi. Ama en kısa zamanda diyetime geri döneceğim. Yeğenim Ebru, göndermişti bu tarifi, anca bu gün denedim. Gerçekten nefis oldu, çayla birlikte. Hepinize tavsiye ediyorum, yapılışı çok kolay. Özellikle çay kahvaltılarında yapabilirsiniz.
             



    Hemen malzemelerimizi verip, yapılışını tarif edelim.
  • bir su bardağı sıvı yağ
  • yarım su bardağı yoğurt
  • bir yumurta ( akı hamuruna ,sarısı üzerine sürmek için )
  • bir paket kabartma tozu
  • üç buçuk su bardağı un
  • bir demet dere otu ( ince kıyılmış )
  • tuz



       Derin bir yoğurma kabının içine önce sıvı malzemeleri karıştıralım. Daha sonra elenmiş un, kabartma tozu ,tuzunu ekleyelim. En son  kıyılmış dere otunu karıştıralım ve hamuru yoğuralım. Hamurdan küçük toplar halinde alalım ve elimizde yuvarlayalım. Tepsiye dizmeden önce, fırını 180 derecede ısıtalım. Ayırdığımız yumurta sarısını topların üzerine sürelim. Kızgın fırına koyalım.30 dakika da pişirelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: