7.05.2013

PEYNİRLİ BÖREK

                                    

                      PEYNİRLİ BÖREK ( MİLFÖYLÜ )




 
 
Pırıl pırıl güneşli, Fethiye'den herkese kocaman merhabalar... 1 mayıs tatilinden faydalanıp, kaçamak yapan oğlum ve arkadaşlarıyla birlikte birkaç gün geçirdik. Annemle bana, gençlik enerjisi bulaştırdılar. Sabahları, hoş sohbetli geçen, kahvaltılardan  birinde, yaptığım börek, çok beğenildi. Gençler tarafından, sizlerle paylaşmak istedim. Her zaman ki, kurtarıcı pratik milföy hamurundan ,yaptığım, üç çeşit peynir bulunan, böreğimizin bir özelliği de, tereyağlı milföy olması. İlk defa denedim, tere yağlısını ama, tavsiye ederim. Sonuç harika oldu. Hemen malzemelerimize geçelim.
  • Bir paket tere yağlı milföy
  • böreklik peynir
  • maydanoz
  •  çekilmiş karabiber
  • bir yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

 
 
 
 
 
Yapılış aşamalarını, fotoğraflayamadım, acelemden fakat, tabaktaki halini çekebildim anca. Tepsi deki halini görmeliydiniz, çok güzel kabarmışlardı. Maalesef resmini çekemediğim için görüntüleyemedim. Bildiğiniz gibi önce, milföy yapraklarını çözdürelim, sonra iç malzemelerini, tam ortasına yerleştirdikten sonra, iki yanlardan kapatalım. Kapattığımız yeri tepsiye gelecek şekilde dizelim üzerlerine yumurta sarısı sürelim. İç harcını üç çeşit peynir kullandım. Evde olan peynirleri birleştirdim.(Tulum, kaşar ve beyaz peynir karışımı) Önceden ısıtılmış fırına koyalım. Üstü kızarıp, kabarmaya başladığında ve piştiğine emin olduğumuzda fırından çıkaralım.
 
 
 
 


çayımız hazırsa servis edebiliriz. Afiyet olsun. Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: