9.05.2013

ZEYTİNYAĞLI SULTANİ BEZELYE YEMEĞİ (PATATESLİ )

                        SULTANİ BEZELYE (PATATESLİ )

  



           
                            Merhabalar, geçenlerde, pazarda dolaşırken, sultani bezelyeyi gördüm. . ''Bu   nedir'' diye sorduğumda, satıcı hanım, bana gülerek baktı  ve  ''sultani bezelye  ''dedi. Kütahya 'da, hiç görmemiştim, sadece taze bezelye gelir, o da kabukları biraz sert olur. Tanelerini ayıklarız. Pazarcı hanım, bana bir güzel tarifini de verdi,'' haftaya bir daha gelirsin '' dedi. Gerçekten de öyle oldu...  Şimdi her pazara çıkışımda, alıyorum. Bana patatesli tarif verdi, hiç de fena olmadı. İsterseniz yapılışına geçelim hemen ,önce malzemelerimizi hazırlayalım.
  1. Yarım kg sultani bezelye
  2. iki orta boy patates
  3. bir kuru soğan
  4. domates ve ya bir kaşık salça
  5. tuz ve karabiber

   Taze fasulye yemeğini pişirir gibi pişiriyoruz.( Ayıklanması da aynı şekilde kılçıklarını sıyırıp, baş kısımlarını kesiyoruz.)  Küp şeklinde, doğradığımız soğanı, zeytin yağıyla soteleyelim. Derin bir tencere kullanırsak, daha rahat pişer. Salçasını ekleyelim. En son sebzeleriyle birlikte patatesleri ilave edelim karıştıralım. Üzerine çay bardağı ile suyunu koyalım. Çok sulu güzel olmaz, ama sebzelerin hizasında olabilir. Kapağı kapalı pişirelim. Çok çabuk pişen bir sebze yemeği biraz dikkatli olalım. Pişmesine yakın, çekilmiş karabiber ve tuzunu ilave edip karıştıralım. Yemeğimiz pişince, altını kapatalım ve servis edelim .Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: