6.05.2013

SEMİZ OTU YEMEĞİ

                             Semizotu yemeği (zeytinyağlı)






                    Arkadaşlar merhabalar, uzun bir aradan sonra, yine birlikteyiz. Bu aralar, biraz blog yazılarımı, ihmal ettim. Pazardan aldığım, taze semiz otunu pişireli, ne zaman oldu ama, hala tarifini yazamadım. Lafı daha fazla uzatmadan, semizotu yemeğinin malzeme ve yapılışına geçmek istiyorum..
  • İki demet semiz otu
  • Yemeklik kuru soğan
  • Domates ve ya bir kaşık salça
  • Bir ve ya iki kaşık pirinç
  • Tuz ve karabiber

                  Yemeklik doğradığımız soğanı, tencereye alalım. Zeytin yağıyla birlikte soteleyelim. Domates ve ya salçayı ilave edelim. Yıkadığımız ve ayıkladığımız, semiz otunu ekleyelim. Üzerine de, pirinci  ilave edelim ve kapağını kapatıp, semiz otunun biraz suyunu salmasını bekleyelim. Ben hiç su eklemeden pişirdim. Kendi suyu ile yemek, daha lezzetli oluyor. Ispanak yemeği, pişirme şekli gibi. Bazı sebzeler de, suyunu salmayabilir.Bu nedenle, dibini tutmasın, dikkat etmek gerekir. O zaman, çok az çay bardağıyla su ekleyelim.. Pişmesine yakın, tuz ve karabiberle tatlandıralım yemeğimizi.
              

  

       İsterseniz yoğurtlu servis edebilirsiniz, arzuya göre ,pişirenlere afiyet olsun bu günlerde semiz otu bol ve taze. Sağlığımız için bol bol sebze tüketelim. Görüşmek üzere...
         

Hiç yorum yok: