16.08.2014

KABAK MÜCVERİ


Kabak mücverinin yapılışı
     

   Merhaba arkadaşlar, bu gün, yaz yemeklerinden, mücver tarifi var ben de...Küçükken annem yapardı, pek burun kıvıra kıvıra yerdim. Yaş ilerledikçe, damak tadı değişiyor, galiba. Eski tatları arar, oldum. Aklıma kabak mücveri geldi. Hemen malzemeleri hazırladım ve  teflon tavada hiç yağsız pişirdim. Anneme de sürpriz oldu. Çok pratik olan bu yemek tarifini paylaşmak istedim. Malzemelerimiz :
1-üç kabak rendesi
2-bir kuru soğan( taze yeşil soğan da olabilir)
3-maydanoz,dereotu,reyhan,nane (ince kıyılmış)
4-baharatlar,tuz,karabiber,pul biber
5-üç yumurta
6-iki kaşık un

Yapılışı:
Önce kabakları rendeleyelim suyunu sıkalım. Üzerine yumurtaları, unu, kıydığımız yeşillikleri ve taze soğanı karıştıralım. Baharatları ilave edelim. Teflon tavaya bir kaşık yardımıyla dökerek, pişirelim. Ben hafif olsun diye hiç yağ koymadım. Denemenizi tavsiye ederim hem hafif oluyor, hem besleyici bir ara sıcak yemeği. Şimdiden afiyet olsun deneyenlere...

















4 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Unknown dedi ki...

çok teşekkürler Selda hanım, mutlaka ziyaret ederim. sevgiler...

Lapermstyle dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık :) blogunuzu takibe aldım bana da beklerim :) sevgiler Lapermstyle.blogspot.com

Unknown dedi ki...

çok teşekkür ederim Aslıhan hanım ,mutlaka ziyaret ederim :)