5.02.2013

İŞKEMBE ÇORBASI

 

ÇORBALAR


 
      işkembe çorbası

                Oğlum varken, pişiremediğim işkembe çorbasını nihayet dün pişirebildim. Yani oğluma tattıramadım. İki öğünü dışarda geçirdik, haliyle vakit kalmadı. Neyse artık bir daha ki gelişinde , nasip olursa, pişiririm. Ailece, çok severek içtiğimiz, bir çorba çeşididir.

 Lafı daha fazla uzatmadan yapılışına geçelim, Temizlenmiş olarak aldığım işkembeyi haşladım. İnce ince kıydım ,arzuya göre ben biraz ağıza gelsin diye irice kıydım.



 
 Terbiye için :
  • Bir yumurta sarısı
  • iki yemek kaşığı un
  • iki yemek kaşığı yoğurt
  • çırpmak için biraz su
Haşladığımız işkembe suyuna terbiyeyi karıştıralım .Kıydığımız  işkembeleri karıştırmayı unutmayalım. Ocağın üzerinde un kokusu gidecek kadar bir taşım kaynatalım.
sirkeli ve sarımsaklı sosu hazırlayalım.
Tereyağında kırmızı biber kızdırıp, dökelim. Afiyet olsun...


 

Hiç yorum yok: