27.01.2013

DALYAN KÖFTE

DALYAN KÖFTE



              Bu gün ne pişirsem dediğinizi duyar gibi oluyorum. Sizler için bu gün dalyan köfte yemeğini seçtim. Çok nefis oluyor, özellikle çocuklarınıza rahatlıkla iştahla yedirebileceğiniz türden. Hemen yapılışına geçelim.
Önce malzemeleri hazırlayalım :
Köfte için
  • Yarım kilo kıyma(orta yağlı)
  • Bir kuru soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • Karabiber çekilmiş
  • Bir yumurta
  • Bayat ekmek içi ufalanmış
Büyük bir kasenin içinde yukarıdaki malzemeler normal köfte hamuru yoğrulur. Dinlenmesi için üzeri örtelim bekletelim. Bu arada Büyük fırın tepsisine folyo serelim. Evimizde patates ve havuçları tavla zarı şeklinde keselim, bezelyelerle birlikte tuzlu suda haşlayalım. Ben bu gün hazır garnitür kullandım. Üç tane haşlanmış yumurtayı kabuklarını soyup bütün olarak kullanalım.





mutfakta mutluyum
 



mutfakta mutluyum
haydi fırına


Folyo kağıt yardımıyla rulo yaptığımız köfte hamurunu borcama  koyalım. Üzerini  folyoyla kaplayalım ki kurumasın. Arada bir açıp bakalım. Daha sonra folyoyu alalım içi  piştikten sonra. Yanında biriken yağından kaşık yardımıyla üzerine dökelim. Üzeri kızarınca  fırından çıkaralım
nar gibi kızardı
 
Köfte fırında kızarırken, sos tenceremizde domatesli ve salçalı sosumuzu hazırlayalım. Bir kaşık sıvı yağ veya tere yağ koyalım. Bir yemek kaşığı salça, bir yemek kaşığı unu karıştırarak pişirelim. İki domatesin rendesi ve İki diş sarımsak kıyalım. Arzuya göre tuz ve çekilmiş karabiber koyalım. Bir çay bardağı suyu ilave edelim. Kıvamı koyulaşınca sosumuzu ocaktan alalım.
sos nefis oldu
 
 
Sos çok lezzetli oluyor. Mutlaka denemenizi öneriyorum, dalyan köfteye ayrı bir lezzet veriyor. Fırından çıkan köfteyi isterseniz bütün halde getirin masaya, sosu üzerine döküp, ister seniz dilimleyip arzu edenlerin tabağına soslayın. o sizin zevkinize kalmış. Ben servis ederken dilimledim ve sosu üzerine döktüm. çok çok lezzetli oldu, mutlaka deneyin. Afiyet olsun.
 
AFİYET OLSUN
 
 
 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

teşekkürler