16.09.2014

Makarnalı Börek

                                              
                     Arkadaşlarıma ve bloğumu ziyaret edenlere merhabalar. Bu gün yalancı su böreği, yani makarnalı börekten, bahsetmek istiyorum. Kendim denedim , çok çok beğendim. Sizlere de denemenizi şiddetle öneririm.Tarifi çok sorulan ve  beğeni alan, hatta su böreği zannedilen, bu böreğin tarifine geçelim hemen.
İlk önce malzemeleri verelim.
1-Yarım paket makarna
2-4 adet yufka
3-1 su bardağı süt
4-Yarım su bardağı sıvı yağ
5-2 adet yumurta
6-peynir rendesi
7- maydanoz
8-karabiber, kırmızı biber






Yapılışına geçelim.
1-Bir tencere içinde sıvı yağ ve tuz ilave ettiğimiz suda haşlayalım.
2-Bir kasede yumurta, süt, sıvı yağı çırpalım.
3-peynirli iç harcı hazırlayalım
3-Yufkayı yağlı tepsiye yayalım ve üzerine bu sıvı karışımdan sürelim her yerine gelecek şekilde.
4-üzerine bir yufka daha serelim yine aynı işlemi yapalım.









5-Haşladığımız yarım paket makarnayı serpiştirelim. Üzerine yufkayı örtelim. En son iç olarak peynirli harç ve üzerine yufka .Sıvı karışımı en son sürelim ve dilimleyelim. Fırını da 170 derecede ayarlayıp, nar gibi kızarana dek pişirelim.








2 yorum:

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Unknown dedi ki...

tabi ki neden olmasın