4.08.2014

Zeytinyağlı Biber Dolması


                      Arkadaşlar merhabalar, mutlu ve huzurlu günler diliyorum. Farkındaysanız, bu aralar, her gün ,tarif vermeye başladım. Bloğımu çok ihmal ettiğimin farkındayım. Bilgisayarım ofiste olduğu için yazamıyordum. Artık evime getirdim, şimdi rahat rahat tariflerimi yazıyorum. Geçenlerde, canım zeytinyağlı biber dolmasını öyle bir çekti ki, pişirmemek imkansızdı. Hemen köy pazarına gidip , biberleri aldım. Çoğumuz biliyoruz, fakat bilmeyen arkadaşlar için, işte tarifi :
        Önce    Malzemelerimiz:
1-iki su bardağı pirinç
2-kuş üzümü
3-dolma fıstığı
4-tarçın
5-toz şeker
6--yeni bahar
7-kuru nane
8-dolmalık biber
9-üç büyük kuru soğan
yapılışı:
İlk önce zeytinyağında dolmalık fıstığı pembeleşinceye kadar kavuralım. Daha sonra,  kutu kutu kestiğimiz soğanı soteleyelim.Ayıklayıp yıkadığımız pirinçleri ekleyelim. Şeffaflaşana kadar birlikte kavuralım. En son bir çay kaşığı toz şekeri, tuzu  ve tarçını arzuya göre ilave edelim. Toz naneyi unutmayalım. Arzu edilirse maydanoz da kıyabiliriz. İki bardak sıcak su ile pişirelim. Pirinçler çok pişmeden, diri olursa daha iyi olur. Daha sonra biberlerin içini doldurup pişireceğimiz için lapa olmaz .Domatesleri de kesip, üzerlerine kapak yapalım ve üzerini örtecek kadar suyunu koyduğumuz tencerede pişirmeye bırakalım. Piştiğini kontrol edelim . Limon ve maydanoz dilimleri ile servis edelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: