6.08.2014

Nohutlu Fesleğenli Kabak Yemeği

                 







    Arkadaşlar merhabalar ,bu gün, oğlumun yaptığı bir yemek  tarifini veriyorum. Organik tarım için gittiği Belçika'da, kaldığı çiftlikteki mutfakta  yapmış.,Organik sebzelerle yaptığı, bir yemek tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Oğlumun bana aktardığı gibi, ben de sizlere yazıyorum. Resimler de kendisine aittir




 Malzemeler:
1-üç-dört orta boy kabak
2-bir büyük soğan
3-iki-üç domates
4-bir su bardağı haşlanmış nohut
5-iki-üç dal fesleğen
6-bir çay bardağı zeytin yağı
7-bir çay kaşığı tuz
8-bir çorba kaşığı salça







     Yemeklik kuru soğanı, zeytinyağında soteleyelim. Bir kaşık salçayı ilave edelim ve bir kaç kez karıştıralım. Kabakları da ilave edelim. En son haşlanmış nohutu  ve kabukları soyulmuş domates dilimlerini ekleyelim. Baharatları ve fesleyeni de koyduktan sonra pişmeye bırakalım. Suyunu ayrıca koymaya gerek yok, domatesin suyuyla yemek pişiyormuş. Kapağını kapatıp, pişmeye bırakalım. Yemeğimiz pişinceye kadar, suyuna dikkat edelim ki dibini tutmasın. Ben mutlaka deneyeceğim size de tavsiye ederim. Şimdiden afiyet olsun ,yeni tariflerde görüşmek üzere...


 

2 yorum:

nursevincelezzetler-yemektarifleri dedi ki...

ellerinize sağlık.. Çok beğendim.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Nursevin hanım,oğlum yapmış,ama ben de denedim çok nefis oluyor,tavsiye ederim.