19.07.2014

DENİZ BÖRÜLCESİ

                                             

      
                                                                                     
                Uzunca bir aradan sonra, Fethiye'den merhabalar diyorum. Her an aklımda olmasına rağmen, ara  vermek zorunda kaldığım için, çok özür diliyorum. Gayrimenkul danışmanlığı işim henüz bir yıl oldu.Malum, yeni bir işe adapte olmak, öğrenmek,  kolay değil. Yeni yolları, bölgeleri ve insanları tanımak, eğitim almak bir süre istiyor. Laf olsun diye, bloğa  bir-iki tarif yapmak, pek tarzım değil. Odağımı dağıtmamak için, sadece işime yoğunlaştım. Şimdi hem blog ,hem işimi birlikte yürüteceğim.
                Bu kadar açıklamadan sonra tarifime geçmek istiyorum. Her zaman ki gibi, yine  Fethiye köy pazarından aldığım, deniz börülcesini, bol su ile haşladım. Tuz fazla koymayın, yeterince kendi tuz barındırıyor.İçindeki sert dalları sıyırıp, yeşil kısımlarını ayıkladım. Ayıklaması çok kolay , sap kısımlarını sıkıca elinizde tutup ,yeşil kısımlarını sıyırın.İki şekilde sos hazırlayabilirsiniz.  :
 1-sızma zeytin yağı, sirke, nar ekşisi sarımsak, pul biber.
 2-sarımsaklı süzme yoğurt
miktarını kendinize ve börülceye göre ayarlayabilirsiniz.
malzemeler kısaca bir bağ deniz börülcesi, süzme yoğurt bir kase, üç diş sarımsak arzuya göre, sızma zeytinyağı pul biber





             Üzerine sarımsaklı süzme yoğurt ve zeytinyağı karıştırabilirsiniz. Tereyağını kızdırıp, dökebilirsiniz. Ama kalorisi daha düşük olsun derseniz zeytinyağını tercih edin derim.
                                      
  

                                                         mutlaka deneyin  afiyet olsun

Hiç yorum yok: