17.01.2013

ISPANAK BEĞENDİLİ KUZU KAVURMA

 

Ispanak Beğendili Kuzu Kavurma


Ispanağın  bol olduğu, şu kış günlerinde, yeşil yapraklarından faydalanmak gerekir ,Bu nedenle sizler için, ıspanaklı ,beğendi yemeğini seçtim.  yanında kavurma iyi gider diye düşündüm. Aslında, aldığım tarifte,  dana rosto yanında, yapılmıştı ama, ben değiştirdim. Kısacası her hangi bir et yemeğinin yanında bu ıspanaklı beğendiği  yapabiliriz. Daha önceleri patlıcanlı yapmıştım ıspanağı ilk defa denedim. Et ve sebzenin, bir tabakta buluştuğu ıspanak beğendili kuzu kavurma çok değişik, lezzetli bir yemek oldu. İsterseniz fazla uzatmadan, hemen yapılışına geçelim. Önce malzemeler:
Bir demet ıspanak
Bir kuru soğan
iki diş sarımsak
Ispanakları ince kıyalım ve bir kaşık  yağ ile soğan ve sarımsakla soteleyelim ,pişince soğumaya bırakalım
Beğendi için malzemelerimiz:
üç yemek kaşığı un-.iki su bardağı süt
iki yemek kaşığı  tereyağ
.

Tereyağını bir tencereye alalım. Unu ilave edelim ve un kokusu çıkana kadar biraz kavuralım. Sütü yavaş yavaş karıştırarak, pişirelim çok koyu olmayacak şekilde un ezerek kıvamını ayarlayalım. En sonunda ocağın altını kapattıktan sonra soğuttuğumuz ıspanak kavurmasıyla karıştıralım. Bir taraftan da kavrulan kuzu etiyle birlikte servis yapalım. Dana ve kuzu  rostoyla da servis edebilirsiniz. Afiyet olsun





Hiç yorum yok: