2.08.2014

haşlama kuzu eti ( terbiyeli)



      Arzuya göre aldığımız ,kuzu etinin miktarını, kişi sayısına göre ayarlayalım. Ben iki kilodan yaptım. Önce yıkadım, bir tencereye defne yaprağı, soyulmuş patatesleri,  tane kara biber, tuz  ve kuru soğanı ilave ettim. Üzerini örtecek kadar su koydum. Haşlanması için kapağını aralayıp, ocağa koydum. Et haşlanırken iki yumurta sarısı ve bir limon suyu ilave edip, çırptım.



 
 
 Et haşlanınca suyundan bir miktar alıp birlikte çırparsanız, terbiye kesilmez. Etin üzerine döküp, karıştırdım. Pişmiş halini fotoğraflayamadım çok özür dilerim. Misafirim olduğu için, sadece tarifini verebiliyorum. Bu yaz günleri için hafif bir et yemeği misafirlerinize gönül rahatlığı  ile ikram edebilirsiniz. Denemek isterseniz  afiyet olsun, görüşmek üzere....
 

Hiç yorum yok: